Гру 062012
 

Кілька добрих правил поведінки при спілкуванні з доблесними “бійцями” з протилежної сторони фронту:

Правило №0. Не порушуйте!

І тим все сказано.

Правило №1. Будьте ввічливі і усміхайтесь

Навіть якщо ДАІ зупиняє вас  1500й раз за сьогодні, все-одно усміхайтесь і привітайтесь до інспектора. Не будьте бидлом і дуже часто він теж ним не буде.

Правило №2. НЕ ПЕРЕДАВАЙТЕ ДОКУМЕНТИ В РУКИ ІНСПЕКТОРА!

За жодних обставин. Навіть якщо ви явно порушили (гнав “сотку” і взяли на фару) і навіть якщо сталося ДТП (див. Правило №9).

Істина проста: поки документи у вас – інспектор “розказує” байки вам, якщо в нього – “байки” будете розповідати самі.

Правило №3. Не виходити з машини

І не лише не виходити – не відкривайте двері, капот, багажник та інші “отвори”. Ви маєте на це право. Інша справа, коли в парі з ДАІ працює Беркут. Але повірте, Беркут особливо ритися у вашій машині не буде. Ці хлопці знають, кого шукати і як правило знають своїх клієнтів в лице або мають підготовлене орієнтування. Ну хіба-що ви таки їхній “клієнт”.

Вам будуть пропонувати вийти і подивитися на покази візиру, на знак, на капот, на розмітку, просто так вийти – відмовляємось і баста.

Правило №4. Підготувати автомобіль до розмови з інспектором

Це звучить банально, але поки інспектор йде до вашого авто, слід підготуватися наступним чином:

  • НЕ відстібати ремінь безпеки і залишатися пристебнутим.
  • Заблокувати двері центральним замком. Бували випадки, коли просто-напросто витягували з машини.
  • Опустити скло, залишивши щілину до 5 см, достатньо, щоб ви чули працівника ДАІ, а він вас, проте ніхто не міг просунути руку в салон.
  • Ввімкнути всі відео- та аудіореєстраційні прилади. Цк ваше законне право.
  • Рекомендується виплюнути жуйки і льодяники. Це як правило викликає підозру на вживання алкоголю і, зрештою, це як мінімум не культурно розмовляти з представником міліції і жувати як корова.
  • Приготуватися усміхатися і не хамити.

Правило №5. Переконатися, що інспектор не “обробляє” паралельно іншу машину.

Інспектор не має права зупиняти більш як одне авто, а зупинивши його, він негайно зобов’язаний прямувати до вас. Хоча йти він може і 10 хв, але головне, щоб до вас. Ситуація, коли інспектор назупиняв 2-3 машини, а потім робить їх обхід, є незаконною.

Отож, якщо ви зупинилися і бачите, що до вас ніхто не йде – сміло рушайте далі. Якщо у вас ще й відеореєстратор – рушайте вдвіччі сміливіше.

Правило №6. Здійснюйте зупинку ТІЛЬКИ згідно з правилами дорожнього руху

Пункт ПДР 2.4 каже:

На вимогу працівника міліції водій повинен зупинитися з дотриманням вимог цих Правил …

Отже:

  • Ні в якому разу не зупиняємося в лівому ряду посеред дороги. Це не тільки порушення правил, а ще й небезпечно, так як у вас можуть просто-напросто врізатися інші учасники руху.
  • Не зупиняємося всюди, де зазначено у пункті правил 15.9
  • Не слід екстренно гальмувати. По-перше, це небезпечно, по-друге – банально не є необхідністю.

Загалом, цей пункт відкриває широкі можливості для троллінгу, але зловживати цим не треба.

Банально, але якщо ви зупинилися порушуючи правила, то інспектор може скласти протокол прямо “на гарячому” і буде правий. Ось так от :).

Правило №7. Інспектор теж повинен слідувати правилам

Переконайтесь, що інспектори виконують вимоги ПДР і штатного розкладу, зокрема:

  • Інспектор повинен бути на службовій машині. Розмови з інспектором на приватній машині бути не може.
  • Машину має бути видно. Відповідь: “Та моя машина ось там!…” не приймається.
  • Мають бути включені проблискові маячки. Особливо вночі. Розмова з інспекорами ДАІ, які зупиняють автомобіль вночі без включених, має бути короткою.
  • Інспектори мають бути припарковані згідо ПДР. Однак це не завжди діє, оскільки пункт Правил 3.1 каже:

Водії оперативних транспортних засобів, виконуючи невідкладне службове завдання, можуть відступати від вимог розділів 8 (крім сигналів регулювальника), 10 – 18, 26, 27 та пункту 28.1 цих Правил за умови увімкнення проблискового маячка синього або червоного кольору…

Правило №8. Причина зупинки.

Отже, вас зупинили, Ви підготувалися до розмови, інспектор представився і “Ваші документи!”… Стоп-стоп-стоп! А причина зупинки???

Офіційно, ДАІ називає 12 причин зупинки ТЗ. Їх кожен водій має знати як 2х2=4. Зупинка без причини є незаконною і розмова з інспектором має бути короткою.

Найчастіше називаються наступні причини:

  1. Перевірка, відпрацювання, операція, розшук, і т.д. Ваша відповідь: “Пане інспекторе, нема питань – ось мій талон про реєстрацію і посвідчення водія (показуємо через скло або з рук), записуйте номери і перевіряте по базі. А я тут зачекаю.”
  2. Порушення Правил. Це дуууже об’ємний пункт. Якщо ви таки порушили, то переходимо до складання протоколу. Тут все і так ясно :(. Документи при цьому не передаємо в руки, оскільки для складання протоколу це не є необхідним. Але дуже часто зупиняють тоді, коли порушення не було. Найпопулярніші причини:
    1. Рух в лівій смізу коли права вільна. Ну тут все просто: по-перше, цей пункт діє лише в нас. пункті і має рекомендаційний характер; по-друге, ви завжди можете сказати, що у правому ряді  була перешкода (біг пес, кіт, корова, слон, летіло НЛО) і ви зайняли ліву задля уникнення аварійної ситуації. Доводити вам нічого не треба, бо пункт Правил 2.3б каже, що водій зобов’язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну. Nuff said.
    2. Перевищення швидкості. Перевищення має бути показане і дууууже бажано з фото. Одним словом, має бути показано, що швидкість перевищили саме ви. Перевищення швидкості вночі – це взагалі міф, на який, нажаль, постійно розводять водіїв.
    3. Обгін. Дуже часто пиняють в селах, коли обганяєш трактор, що лізе менш ніж 30 км/год. Так от, заборона обгону не поширюється на поодинокі траспортні засоби, що рухаються зі швидкістю менше ніж 30 км/ год. Зрештою, трактор міг смалити і цілих 50, але ж чи є в пана інспектора доказ цього? 😉
    4. Бували кумедні випадки, коли пиняли за перетин суцільної лінії на дорогах, вимощених бруківкою, де власне ця лінія викладена з гранітним візерунком. Власне це є нонсенс, так я розмітка має відповідати ДСТУ та правил. Все інше не рахується. До речі, тепер ви зрозуміли, чому на Личаківській намалювали білі лінії по бруківці? ;))
  3. Підозра на “вживання”. Тут вже дійте, як самі вважаєте за потрібне: дихайте в трубку або їдьте на експертизу. Щодо дихання в “трубку”, то інспектор має принести запечатаний наконечник і розпакувати його при вас. Зрештою, “трубка” не причиною для складання протоколу, підставою є лише аналіз крові на вміст алкоголю, який проводиться в медичній установі.
Правило №9. Презумпція невинності

Згідно зі ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину або правопорушення поки її провина не буде доведена у суді. Простіше кажучи, інспектор ДАІ не має права виносити вам вирок на дорозі. Навіть ви скоїли ДТП, нагло виїхавши на зустрічню смугу руху.

Дуже часто це принцип ламається і ДАІшники забирають на 2 місяці посвідчення водія у винуватця ДТП. Так от, винуватцум вас визнає не ДАІ, а суд. До цього моменту ви є учасником ДТП. Слова інспекторів: ” Свою правоту будеш доказувати в суді, а зараз ми складаємо протокол” є грубим порушення Конституції.

Тому запам’ятайте основний принцип: не ви повинні доводити свою невинуватість, а вам повинні довести вашу провину.

 Правило №10. Будьте пильними і кмітливими.

Як казав Шевченко, учітеся брати мої думайте читайте. Вчіть правила, закони і нормативну-правову базу. Активно захищайте свої законні права.

Але всьому цьому, не забувайте, що хтось таки повинен ловити п’яних водіїв, злісних порушників  та інших хуліганів. Тому не треба лишній раз “грати на нервах” працівникам ДАІ і провокуватих на грубість.

Замість епілогу.

“Правильні” відео


“Неправильні” відео

Чувак відкрив двері. Нафіга???

Дав документи в руки :(.

 Додав о 01:50

  1 коментар to “Короткий курс автомобільного бійця”

  1. дуже корисно

 Залишіть відгук

Ви можете використовувати ці HTML теги та артибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(обов'язково)

(обов'язково)